Cílem předmětu je seznámit studenty se základními principy managementu v kontextu současných potřeb a trendů 21. století, seznámit je se základy oboru a připravit je na kariéru manažerů ve firmách a institucích a/nebo pokračovat ve studiu v následujících ročnících bakalářského a magisterského studia. Účelem je mimo jiné seznámit studenty s: • předmětem a celkovou strukturou teorie a praxe managementu, • základními pojmy a koncepty managementu, • obsahem, technikami a nástroji klíčových manažerských funkcí, • rozsahem specifických funkcí a dílčích disciplín managementu, • současnými trendy ve firemním managementu a vyhlídkami do budoucna. Očekávaným výsledkem kurzu je, že studenti budou: • rozumět celkové tematické struktuře a problematice moderního firemního managementu, • chápat obsah a rozsah základních nástrojů klíčových manažerských funkcí a aplikovat je v praxi, • chápat povahu specifických manažerských funkcí a dílčích disciplín managementu a aplikovat je v praxi, • chápat podstatu klíčových manažerských trendů a jejich vlivu na budoucí teorii a zejména praxi firemního managementu. Předmět je rozdělen na teoretickou a praktickou část (2 + 1). Jedním z výstupů předmětu je samostatná semestrální práce dle tematického výběru studentů. Kurz se skládá ze čtrnácti lekcí: 01 Úvod do moderního managementu 02 Předmět managementu 03 Manažer a manažerský tým 04 Plánování 05 Strategický management 06 Organizování 07 Zajištění zdrojů 08 Lidské zdroje 09 Vedení 10 Rozhodování 11 Kontrolování 12 Výkonové ukazatele firmy 13 Externalizace a internacionalizace 14 Management společenských hodnot Kurz bude probíhat v češtině, souběžně bude probíhat anglická verze. Kurz se, kromě jiného, soustřeďuje na praktické poznatky studentů, proto budou zváni na lekce či semináře manažeři z praxe. |
- Teacher: Bronec Oldřich