Cílem předmětu je seznámit studenty se základními principy managementu v kontextu současných potřeb a trendů 21. století, seznámit je se základy oboru a připravit je na kariéru manažerů ve firmách a institucích a/nebo pokračovat ve studiu v následujících ročnících bakalářského a magisterského studia.

Účelem je mimo jiné seznámit studenty s:

•    předmětem a celkovou strukturou teorie a praxe managementu,

•    základními pojmy a koncepty managementu,

•    obsahem, technikami a nástroji klíčových manažerských funkcí,

•    rozsahem specifických funkcí a dílčích disciplín managementu,

•    současnými trendy ve firemním managementu a vyhlídkami do budoucna.

Očekávaným výsledkem kurzu je, že studenti budou:

•    rozumět celkové tematické struktuře a problematice moderního firemního managementu,

•    chápat obsah a rozsah základních nástrojů klíčových manažerských funkcí a aplikovat je v praxi,

•    chápat povahu specifických manažerských funkcí a dílčích disciplín managementu a aplikovat je v praxi,

•    chápat podstatu klíčových manažerských trendů a jejich vlivu na budoucí teorii a zejména praxi firemního managementu.

Předmět je rozdělen na teoretickou a praktickou část (2 + 1).

Jedním z výstupů předmětu je samostatná semestrální práce dle tematického výběru studentů.

Kurz se skládá ze čtrnácti lekcí:

01 Úvod do moderního managementu

02 Předmět managementu

03 Manažer a manažerský tým

04 Plánování

05 Strategický management

06 Organizování

07 Zajištění zdrojů

08 Lidské zdroje

09 Vedení

10 Rozhodování

11 Kontrolování

12 Výkonové ukazatele firmy

13 Externalizace a internacionalizace

14 Management společenských hodnot

Kurz bude probíhat v češtině, souběžně bude probíhat anglická verze.

Kurz se, kromě jiného, soustřeďuje na praktické poznatky studentů, proto budou zváni na lekce či semináře manažeři z praxe.